Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Σκούτερ υδρογόνου ελληνικής κατασκευής για οικολογική μετακίνηση

Ένα μηχανάκι που κινείται με υδρογόνο σχεδίασε και κατασκεύασε για λογαριασμό του Δήμου Θέρμης η ελληνική εταιρεία ELFON LTD, Clean Energy Solutions.
Η τεχνολογία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Διασυνοριακής
Συνεργασίας Ελλάδα-Βουλγαρία 2007-2013 και συγκεκριμένα του έργου «HYDECON – Δημιουργία Δικτύου Συνεργασίας για την έρευνα, την ευαισθητοποίηση του κοινού και τη διερεύνηση επιχειρηματικών προοπτικών σχετικών με την οικονομία του υδρογόνου στην περιοχή των ελληνοβουλγαρικών συνόρων».
Πρόκειται για ένα υβριδικό σκούτερ που χρησιμοποιεί μπαταρίες με παρατεταμένη αυτονομία χάρη στις κυψέλες καυσίμου*. Ο κινητήρας τροφοδοτείται από μπαταρίες οι οποίες επαναφορτίζονται συνεχώς, αυτόματα, από το σύστημα της κυψέλης καυσίμου που χρησιμοποιεί υδρογόνο. Έτσι, με την χρήση του υδρογόνου αυξάνεται η αυτονομία του οχήματος.
Η τροφοδοσία του scooter θα γίνεται με υδρογόνο που παράγεται στο ΕΚΕΤΑ, σε ειδικά κατασκευασμένη μονάδα, με ανανεώσιμο τρόπο, από νερό και ήλιο. Οι τελικές δοκιμές και ο πρώτος ανεφοδιασμός του σκούτερ με Η2 έγιναν στους χώρους του ΕΚΕΤΑ, στις 30 Αυγούστου.
To EKETA έχει αναπτύξει δύο μεθόδους παρασκευής υδρογόνου από τη διάσπαση του νερού με ανανεώσιμο τρόπο.
Το υδρογόνο που τροφοδοτεί το σκούτερ παράγεται με τη μέθοδο της ηλεκτρόλυσης του νερού, με ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά πάνελ.
Μαζί με το ΕΚΕΤΑ και τον Δήμο Θέρμης, συνεργάτες του έργου αποτελούν επίσης η Σχολή Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου South West και το Ίδρυμα Eco Energy από το Μπλαγκόεβγκραντ της Βουλγαρίας.
—Τι είναι η κυψέλη καυσίμου
Η κυψέλη καυσίμου είναι μια ηλεκτροχημική συσκευή που μετατρέπει τη χημική ενέργεια του υδρογόνου σε ηλεκτρισμό χωρίς τη μεσολάβηση της καύσης.
Στη βασική της μορφή, λειτουργεί ως εξής: υδρογόνο και οξυγόνο αντιδρούν με την παρουσία ηλεκτρολύτη και παράγουν νερό, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσεται ένα ηλεκτροχημικό δυναμικό που προκαλεί ροή ηλεκτρικού ρεύματος στο εξωτερικό κύκλωμα (φορτίο).
Καθώς η αντίδραση είναι εξώθερμη, παράγεται θερμότητα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ωφέλιμα.
econews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου